A tájékoztatás szerint a HNT a stratégiai anyagot szakmai vitára bocsájtja. A
stratégia megalkotásának fő feladata egy jövőkép felmutatása, egy út
kijelölése a szőlészet-borászat szereplői számára, amely alapján az
ágazat fenntartható, jövedelmező és vonzó a jövő generációi számára is. A
jelenleg véleményezésre megnyitott, a stratégiát ismertető
dokumentumban a szakmai szervezet 13 cselekvési területet határozott meg
a piacképes, fenntartható magyar szőlő- és bortermelés elérése
érdekében. A megjelölt területek között szerepel többek között: a
közösségi bormarketing operatív programjának és szervezeti rendszerének
kialakítása; a piacilag átgondolt eredetvédelmi rendszer
(termékleírások, termékpozícionálás) megalkotása; a vertikális
koordináció, integráció és piacépítése; a pénzügyi fenntarthatóság
biztosítása; a termőterületek csökkenésének megállítása; a hiteles
minőség szavatolása.
A stratégia megtalálható a HNT honlapján, a dokumentummal kapcsolatos észrevételeket és javaslatokat a strategia@hnt.hu e-mail címre várják ez év szeptember 1-ig - olvasható a közleményben.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése