Az élelmiszeripari exportot támogató programot mutattak be az "Egy a Természettel" Vadászati és Természeti Világkiállítás kísérőrendezvényeként megrendezett Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásáron (OMÉK) pénteken Budapesten, a Hungexpón.
A
sajtótájékoztatón Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium (AM)
mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára hangsúlyozta,
a Hungarian Food Business program hozzájárul ahhoz, hogy a magyar
élelmiszer megjelenése a világban még hatékonyabb legyen.
Az
Agrármarketing Centrum által elindított új program elősegíti, hogy a
technológiájában, kapacitásaiban, termékeiben megújuló magyar
élelmiszeripar ki tudja használni az exportpiaci lehetőségeket -
fogalmazott az államtitkár.
Feldman Zsolt kiemelte, hogy az
agrártárca a hazai agrárexportban a feldolgozott termékek arányának
növelésére törekszik, ehhez szükség van az ezt támogató programokra.
Felidézte,
hogy az elmúlt 10 évben megduplázódott a magas hozzáadott értékű
élelmiszertermékek exportja, Magyarország 3,6 milliárd euró másodlagosan
feldolgozott élelmiszert értékesít évente a külpiacokon.
A
magyar termékek mintegy 85 százalékát európai uniós piacokon adják el.
Célul tűzték ki, hogy az uniós piacokra kerülő feldolgozott
élelmiszer-termékek jelenlegi 68 százalékos arányát 75 százalék fölé
növeljék 2030-ig - közölte az államtitkár.
Mint mondta, ehhez a
jó technológia és a jó szakemberek mellett arra is szükség van, hogy a
hazai vállalkozások támogatást kapjanak a külpiacokon történő
megjelenéshez, üzletkötéshez.
Giczi Gergely, az Agrármarketing
Centrum ügyvezető-helyettese ismertette: a program része egy online
élelmiszeripari valós idejű katalógus, amely a magyar élelmiszeripari
kínálatot összefoglalva és digitalizálva bemutathatóvá teszi a világ
bármely pontján, ezzel biztosítva a magyar élelmiszeripari gyártóknak,
hogy jelen lehessenek a digitális térben.
Giczi Gergely
elmondta: a gyártók számára díjmentes digitális élelmiszeripari
katalógus egy szoftver része, amelyben jelenleg csaknem 30 gyártó közel
300 terméke van. Közölte: célul tűzték ki, hogy a magyar exportképes
élelmiszeripari gyártók 70-80 százalékát be tudják vonni, és a jövő év
január 1-jén éles üzemben elinduljon a rendszer. Hozzátette azt is, hogy
exportstatisztikai adatok alapján kiválasztották azt a 25 célországot,
amelyekre leginkább szeretnének koncentrálni.
Az
ügyvezető-helyettes a Hungarian Food Business programról szólva kitért a
többi között a nagy külföldi szakmai kiállításokra is, ahol az
Agrármarketing Centrum a piacinál lényegesebb kedvezőbb feltételek
mellett biztosít megjelenést a magyar élelmiszeripari vállalatoknak.
Elmondta,
hogy szintén az online rendszerbe integrálva létrehoznak egy képzési
rendszert, elsősorban a kisebb vállalkozásoknak, vagy a már gyakorlott
exportőrök új munkatársainak. Jelezte azt is, hogy ugyancsak a program
részeként pályázati rendszer segíti majd a kisvállalkozásokat, hogy
gyakorlott exportőrökké válhassanak. Káhn Norbert, a Gyermelyi Zrt.
kereskedelmi igazgatója a sajtótájékoztatón elmondta: a
koronavírus-járvány nehézségeket okozott a személyes kapcsolattartásban,
az új program jó lehetőség, hogy újabb csatornákon érhessék el a
nemzetközi partnereket.(F:mti)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése