A Tudatos Vásárlók Egyesülete ismeretterjesztő médiakampányt indít, és ezzel támogatja azt, hogy a fogyasztó képes legyen kiigazodni a zöld, natural, fenntartható, öko, karbonsemleges és hasonló, sokszor félrevezető állítások tengerében. A fenntarthatóság és a környezetvédelem fontosságát, s az arra irányuló keresletet felimerték a vállalatok is, azonban egyre gyakrabban előfordul, hogy a szlogeneknek és zöld arculatoknak nincs meg a tettekkel, mérésekkel igazolható aranyfedezete. Erre hívják fel a figyelmet kommunikációs kampányukkal, valamint egy kihívással és a Tudatos Vásárló applikáció ökocímkés termékekkel való bővítésével támogatják a fogyasztói szokások változását.
A
kereskedők 85%-a a "zöld" termékek forgalmának növekedéséről számol be,
ennek egyik oka, hogy a fogyasztók szoronganak a környezet pusztuló
állapota miatt, és ilyen termékekért nyúlnak. A cégek ma jól tudják,
hogy a zöld üzenetek pozitívan hatnak a termékeik népszerűségére és
forgalmára. Az EU és Magyarországon is a környezetbarát tulajdonságokra
utaló állítások mintegy felét találták jogszabályt sértő módon
félrevezetőnek, kimerítve a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat
fogalmát. Az Egyesület tavalyi felmérése szerint, a tisztítószerek
piacán belül mindössze 1,7%(!)a hiteles ökocímke tanúsítvánnyal
rendelkező ökoszerek aránya. Általánosan gyakorlat, hogy a termékeknek
nincs harmadik fél általi minősítésük, vagy az állítás már eleve ködös,
félrevezető. A kampányról az Egyesület weboldalán lehet olvasni.(F:MTI)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése