"Terítéken a vadhúsok - Ízvadászatra fel!" szlogennel egyhónapos kampányt indított az Agrármarkering Centrum a vadhúsfogyasztás ösztönzésére.
A kampány szombati sajtótájékoztatóján, a Pákozdi Pagonyban rendezett 14. Nemzetközi Vadgasztronómiai Fesztiválon Kovács Zoltán a 2021-es "Egy a Természettel" Vadászati és Természeti Világkiállítás lebonyolításáért felelős kormánybiztos kiemelte, a világkiállítás és az odavezető út kiváló alkalom a vadhús népszerűsítésére. A világkiállításon is támogatják a folyamatot, a hazai vadhús forgalmazók ott lesznek a Hungexpo területén, a gasztropasszázson pedig a legkülönbözőbb formában lehet majd vadhúst fogyasztani, továbbá az OMÉK (Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár) is része lesz a világkiállításnak, fókuszban a vadhússal, annak feldolgozásával és fogyasztásával. Megjegyezte, hogy egy kilogramm a
vadhúsfogyasztás uniós átlaga, miközben a hazai mindössze 35-40
dekagramm, holott sok tízmilliárdos pozitívumot jelenthetne a
gazdaságnak, ha ez az adat megduplázódna.
Ondré Péter, az
Agrármarketing Centrum ügyvezetője hangsúlyozta, hogy a hazai erdők tele
vannak vaddal, mégis baromfiból több mint 30 kilogrammot fogyaszt
évente a magyar, több mint százszorosát a vadhúsénak, és ezen
változtatni kell. Fontosnak nevezte, hogy a feldolgozott vadhús
vásárlásával azokat a magyar vállalkozásokat is segítik a vásárlók, akik
a feldolgozóiparban tevékenykednek.
Megjegyezte, hogy a kampány
szeptember 30-ig tart, és ezen időszak alatt tévében, rádióban,
nyomtatott és elektronikus újságokban is lesznek sajtómegjelenések,
továbbá az OMÉK-on vadhúst fognak kóstoltatni.
Zambó Péter, az
Agrárminisztérium erdőkért felelős államtitkára közölte, hogy évente 10
ezer tonna vadhús termelődik Magyarországon, mégis csekély a hazai
vadhúsfogyasztás. Jelezte, a minisztérium kiemelt feladatának tekinti,
hogy a vadhús ételek a magyar családok asztalára kerüljenek, hiszen bio
élelmiszer, egészséges, biztonságos, fenntartható módon keletkezik, és
nem jár olyan környezetterheléssel, mint más hústermékek előállítása.
Majoros
Gábor, a VADEX Mezőföldi Zrt. vezérigazgatója arról beszélt, hogy a
korábbi évtizedekben a magyar vadhús 85-90 százalékát exportálták, a
hazai piac kis mértékben részesült a prémium termékekből. Ezen
szeretnének változtatni, ezért olyan termékekre fókuszálnak, amelyek
tovább feldolgozottak, enyhe fűszerezésű, félkész és késztermékek, így
nem kell nagy szakmai tudás az elkészítésükhöz.
Megemlítette, hogy ezek kiskereskedelmi értékesítése elindult, bevezetésüket az AMC kampánya is segíti.
(F:mti)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése