A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) fogyasztóvédelmi kampányt indít honlapján és Facebook-oldalán - jelentette be Horváth Péter János, a MEKH elnöke a hivatal hétfői közleményében.
A
tudatos fogyasztó elnevezésű tájékoztató kampány keretében szó lesz az
online ügyintézés előnyeiről, a különböző számlatípusokról és a
számlabefizetés lehetséges módozatiról, a védendő fogyasztókat megillető
jogokról, a felhasználóváltásról, a szabálytalan vételezésről, a
szolgáltatások ki- és visszakapcsolásának szabályairól, a társasházakkal
kapcsolatos legfontosabb tudnivalókról és az energiacímkékről.
A
közlemény szerint a MEKH számára a tudatos fogyasztó nemcsak az, aki a
környezeti fenntarthatóság szempontjából energiahatékony megoldásokat
alkalmaz. A fogyasztói tudatosság fontos eleme az is, hogy a
felhasználók tisztában legyenek az energia- és közműszolgáltatások
igénybevétele során érvényesíthető jogaikkal, kötelezettségeikkel és a
szolgáltatásokkal összefüggő egyéb lehetőségeikkel.
Horváth Péter
János rámutatott: a hatóság fogyasztóvédelmi tevékenységének legfőbb
célja, hogy a villamosenergia-, földgáz-, távhő-, ivóvíz-, szennyvíz- és
hulladékszektorban felügyelt szolgáltatók a fogyasztók kiszolgálását
magas színvonalon, elvárt minőségben, biztonságosan és a fogyasztói
jogokat tiszteletben tartva végezzék.
A hivatal elnöke kiemelte: a
MEKH elkötelezett a fogyasztói panaszok pártatlan, gyors kivizsgálása
mellett, és amennyiben jogsértést állapít meg, jogszabályi
felhatalmazása keretei között orvosolja a problémát, a szolgáltatót
pedig elmarasztalhatja. A hivatal évről évre rendszeres és eseti jellegű
ellenőrzéseket folytat a felügyelt szektorokban, ezzel is hozzájárulva a
fogyasztók széles körét érintő problémák, vitás kérdések megelőzéséhez -
tette hozzá.
A MEKH fogyasztóvédelmi ügyfélszolgálata 2021-ben
csaknem 7000 megkeresésre adott tájékoztatást a fogyasztóknak telefonon,
levélben vagy személyes tanácsadás során. A 2020-as adatokhoz képest az
írásbeli megkeresések száma 32 százalékkal, míg a telefonos
megkeresések száma 30 százalékkal nőtt, tehát a felhasználók
panaszügyeik elintézésében továbbra is nagy számban igénylik a MEKH
segítségét.
Tavaly a hivatalhoz 379 új panasz érkezett, és 404 ügyet zártak le - ismertette Horváth Péter János. (F:mti)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése