A
szervezők rá akarják irányítani a vásárlók figyelmét a sertéshúsra,
főképp a mangalicára. A nagyböjtig tartó médiakampány online és
nyomtatott formában is megjelenik, kóstoltatással egybekötve,
véleményformáló hírességek közreműködésével - írták.
Az AM
agrárpiacért felelős helyettes államtitkára a közlemény szerint
kifejtette, hogy a világpiaci változások nehéz helyzetbe hozták a
sertéságazatot, hiszen az alacsony felvásárlási árak magas költségekkel
párosulnak. Tarpataki Tamás a minisztérium céljának nevezte az
állattartók életképességének, versenyképességének, likviditási
helyzetének támogatását. A kormányzat ennek érdekében állatjóléti
támogatásokat, kártalanításokat, krízisbiztosítási rendszert,
válságtámogatásokat, támogatott hitelkonstrukciókat hirdetett meg.
Az
államtitkár hangsúlyozta, hogy a kizárólag költségvetési forrásból
megvalósuló állatjóléti támogatásokkal a gazdák biztosíthatják a
megfelelő takarmányozási és tartási feltételeket az állataiknak.
Tarpataki Tamás az előző kampányok eredményének tulajdonítja, hogy a
sertéshús visszakerült a magyar családok asztalára, és az egy főre jutó
fogyasztás már meghaladja az évi 33 kilogrammot. A támogatásokon felül a
minisztérium marketingkampányokra is biztosít csaknem 200 millió
forintot évente, hogy ösztönözze a magyar sertéshús fogyasztását -
tették hozzá.
Tóth Péter, a Mangalicatenyésztők Országos
Egyesületének elnöke úgy véli, hogy a mangalica, mint prémium termék
válságálló - írták. Az érdekképviselet a fajta megőrzéséért új európai
és belföldi piacokat épített ki, ezek tartják működésben a kis méretre
és kézműves feldolgozásra alapuló mangalicaszektort - írták.
A
közlemény idézi az AMC ügyvezető-helyettesét is. Giczi Gergely
hangsúlyozta, hogy a magyar sertéshús biztonságos, fogyasztása pedig
fontos az emberi szervezet számára, hiszen értékes ásványi anyagokat,
vitaminokat, nélkülözhetetlen aminosavakat és zsírsavakat tartalmaz. A
kedvező élettani hatásokra a most kezdődő kampány is fölhívja a
figyelmet a közlemény szerint.(F:mti)
2022. február 10., csütörtök
A sertéshús fogyasztás népszerűsítése
Az
Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC), és a
Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete a farsangi ünnepkörhöz
kapcsolódva idén tizedik alkalommal népszerűsíti a sertéshús
fogyasztását - közölte az AMC szerdán az MTI-vel.
Címkék:
AM,
AMC,
feldolgozás,
hús,
húsfogyasztás,
költségek,
mangalica,
sertés,
vágósertés,
vásárló
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése