Az Agrárminisztérium (AM) juh- és bárányhúst népszerűsítő kampányt szervez a Juh és Kecske Ágazati Szakmaközi Szervezet, valamint az Agrármarketing Centrum közreműködésével - jelentette be keddi sajtótájékoztatóján Budapesten a mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkár.
Feldman
Zsolt hangsúlyozta, minden segítség megtérül, amelyet a juh- és
báránytartók kapnak, hiszen a termékeik Európa-szerte piacképesek, a
mediterrán térség mellett ma már Ausztriában, Németországban, Svájcban
is népszerűek. A belföldi fogyasztás viszont továbbra is alacsony, pedig
a magyar juh- és bárányhús kiváló minőségű - indokolta a kampány
megszervezését.
Az államtitkár emlékeztetett rá, hogy az
állattartók versenyképességét a költségvetési forrással kiegészülő
vidékfejlesztési pályázatok jelentősen javítják. Csaknem 200 ezer
hektárnyi, jórészt juhászok használatában lévő gyepterület részesülhet
agrár-környezetgazdálkodási támogatásban, az ökogazdaságoknak jutó
források komoly segítséget jelentenek a juhtartóknak, pályázati
hozzájárulással megújulnak az állattartó telepek. Az áprilisban kezdődő
állatjóléti program több ezer juh- és kecsketartó számára jelent új
lehetőséget, a támogatási kérelmeket várhatóan májustól lehet majd
benyújtani - közölte.
Feldman Zsolt szerint a fogyasztóknak is
kedvez, ami jó az állatoknak és az állattartóknak. A fejlettebb tartási
körülmények, a versenyképesebb termelés eredménye a magas hozzáadott
értéket tartalmazó termék, amelyet érdemes megismertetni és
megkedveltetni a magyar vásárlókkal - jegyezte meg.
Az
Agrármarketing Centrum ügyvezetője szintén úgy vélte, hogy a termeléssel
együtt fejleszteni kell a juh- és bárányhús belső piacát, hiszen az
messze nem követi a külföldi értékesítés bővülését. Ondré Péter közölte,
hogy a fogyasztásösztönző kampányt rádiós és internetes hirdetésekben,
tájékoztató kiadványokban jelenítik meg. A juh- és bárányhús nemcsak
egészséges élelmiszer, de nagy hagyománya is van a magyar
gasztronómiában, így lehet mire alapozni a keresletnövelést -
hangsúlyozta.
A Juh és Kecske Ágazati Szakmaközi Szervezet
ügyvezető igazgatója a kampány időzítését is a hagyományokkal
magyarázta. Mezőszentgyörgyi Dávid kifejtette, hogy a húsvéti szokások
miatt szervezték az ünnep előtti hetekre a figyelemfelkeltő akciót,
amelyet akkor tekintene sikeresnek, ha minden család asztalára kerülne
bárányhús legalább ilyenkor. Véleménye szerint kitartó, éveken keresztül
ismétlődő kampánnyal számottevő mértékben lehetne emelni a belföldi
keresletet.
A Juh és Kecske Ágazatért Egyesület elnöke a figyelem
felhívását azért tartja fontosnak, mert szerinte nem az árak miatt
alacsony, fejenként mindössze évi 20-30 dekagramm a magyarországi
fogyasztás. Bátor Árpád ugyanakkor nemcsak a belföldi fogyasztás, hanem a
kivitel bővülésében is bízik, mivel a nyugati országok muszlim
közösségei egyre bővülő felvevőpiacot jelenthetnek. A magyar juh- és
kecsketartók lépést tarthatnak a bővülő kereslettel, ha jól használják
föl a fejlesztési forrásokat a következő években - tette hozzá.
(F:MTI)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése