A hagyományokra utaló, de a jövőnek is üzenő új arculattal jelentkezik az Egri borvidék. A szárnyas bikát ábrázoló új logóval és az arra épülő arculattal először a július 21-én kezdődő, egri Vino fesztiválon találkozhat a közönség.
Öt éve alakult
meg helyi borászok összefogásával az Egri Borműhely, amely piackutatást
is rendelt, hogy felmérje a fogyasztók kapcsolatát a borvidékkel. A sok
pozitív visszajelzés mellett ekkor kiderült, hogy a programkínálat és a
kommunikáció újragondolásra szorul - idézte fel az új arculat keddi
budapesti sajtóbemutatóján az Egri Borműhely elnöke.
Soltész
Gergő hozzátette: ezt követően az Egri Borvidék Hegyközségi Tanácsával
együttműködésben a borvidék számára új marketingstratégia készült,
amelynek egyik eleme az új arculat, másrészt dolgoznak az egri borok
stílusának egységesebbé tételén is.
Az új arculatot az EBHT
megrendelésére Ipacs Géza grafikus készítette el, aki maga is Egerben
él, és számos egri borásszal dolgozott együtt - mondta el Soltész Gergő,
hangsúlyozva: egyértelmű választás volt az ő személye.
Ipacs
Géza kiemelte, hogy egy új arculattal jó esetben nem csupán egy
egységesítő vizuális elem készül el, hanem az egyfajta irányt is tud
mutatni. A grafikus ezért nemcsak egy logót, hanem egységes arculatot
tervezett a szárnyas bika motívumra felfűzve, amely utal a borvidék
legismertebb márkájára, az egri bikavérre, de a fejlődésre, a helyi
borászok lendületére is. Ehhez kapcsolódik az "Egri bor - Szenvedély
1000 éve" szlogen.
Soltész Gergő hozzáfűzte: fontos volt, hogy az
új arculat hangsúlyosan utaljon a tradíciókra, hiszen sok évszázad
tapasztalata teszi lehetővé, hogy olyan finom bort készítsenek az egri
borászok, mint amilyet most kóstolhat a fogyasztó.
Ugyanakkor nem
kizárólag a bikavérre épül a kommunikáció, a cél ugyanis megmutatni,
hogy az Egri borvidék a nagy vörösborok mellett kiválóan alkalmas
nagyszerű fehér és rosé borok készítésére is - jegyezte meg.
Elmondása
szerint az új arculat az Egri borvidék nyári rendezvényein debütál:
elsőként a Vino fesztivál közönsége találkozhat vele július 21. és 27.
között, de az augusztus végi Egri Bikavér Ünnepen is a friss arculatot
használják már.
Az új stratégia része, hogy Egerben minden
évszaknak meglesz a saját tematikája és boros eseménye, az idei év végén
új eseményként debütál például az a rendezvény, amely a dűlős borokat
mutatja be - közölte Soltész Gergő.(F:mti)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése