Az Agrármarketing Centrum
Az élelmiszerek piacbővítésének állami eszközökkel történő segítésére alakították ki, és alkalmazzák sikerrel a közösségi agrármarketing tevékenységet, mint indirekt támogatási formát. Magyarország, nyugat-európai mintákat alapul véve és a kelet-európai országok közül elsőként, 1996-ban alakította meg saját közösségi agrármarketing szervezetét, az FVM Magyar Közösségi Agrármarketing Centrum Közhasznú Társaságot. A szervezet 2008 februárja óta a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium költségevetési intézményeként Agrármarketing Centrum (AMC) néven, változatlan célokkal működik.
Küldetésünk
Az Agrármarketing Centrum a magyar mező- és élelmiszer-gazdasági termékek piacbővítése céljából létrehozott intézmény.
A Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium kül- és belföldi piacon tevékenykedő közösségi agrármarketing szervezeteként az AMC:
- az alapító Minisztérium felé a hozzá rendelt vagyon hatékony működtetését, az éves keretprogram lebonyolítása során a tevékenység eredményeinek maximalizálását,
- az agrárium szereplői számára a termékek piacra jutásához történő aktív marketing-hozzájárulást, az értékesítés támogatásának magas színvonalú megteremtését kívánja nyújtani.
Társaságunk feladatai
- a közösségi marketing elemeinek alkalmazásával a magyar agrártermékek bel- és külpiaci értékesítésének támogatása,
- a magyar élelmiszergazdaságban a korszerű kereskedelmi módszerek terjesztése, a marketingszemlélet erősítése,
- az ország agrárkínálatának formálása,
- a magyar áruk exportképességének növelése,
- a termelők, kiemelten a kis és közepes vállalkozások, valamint a feldolgozók és a forgalmazók piaci munkájának segítése, versenyképességük növelése,
- a térségfejlesztési, regionális marketingprogramok támogatása, az állami támogatások hatékonyabb felhasználásának erősítése.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése