Oldalak

2023. június 21., szerda

O M É K...

Az idei Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállításon és Vásáron (OMÉK) a rendezvény közönség jellegét és a szakmaiságot egyaránt erősítik - hangsúlyozta Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezetője kedden a társaság terveiről, új projektjeiről, kampányairól tartott sajtóreggelin, Budapesten.

    Hangsúlyozta, az október 20-21-22-én a Hungexpo területén tartandó rendezvényen a közönség számára az ország legolcsóbb fesztiválját szervezik meg, a szakmaiságot erősítik majd egyebek közt azzal, hogy a magyar agrárium termékeinek bemutatására mintegy 150 nemzetközi beszerzőt hívtak meg.
    Ondré Péter hangsúlyozta, hogy az Agrárminisztérium háttérintézményeként működő AMC nonprofit szervezet feladata a magyar agrártermékek belföldi promóciója, így az idén is szerveznek különböző termékkampányokat, valamint fontos feladatuk a magyar termékek exportpiacának fejlesztése, amellyel a jövőben karakteresebben foglalkoznak.
    Példaként említette, hogy magyar élelmiszerfeldolgozó cégeknek nemzetközi kiállítási lehetőséget szerveznek, amelyet az utóbbi időben összekötnek B2B rendezvényekkel, ahol az érdeklődő magyar cégvezetők megismerkedhetnek az adott ország piaci sajátosságával.
    A nemzetközi kiállításokon a potenciális beszerzők körében népszerűsítik az AMC Hungarian Food Business Programjának online platformját. A magyar exportáló cégek és a nemzetközi beszerzők adatait tartalmazó online katalógus iránt egyre nagyobb az érdeklődés - tette hozzá az AMC ügyvezetője.
    Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese kiemelte, a Hungarian Food Business Programban az online katalógus valós idejű információkat tartalmaz a beszerzőkről és az exportáló cégekről. A katalógus eddig 200 érdemi magyar exportálóról tartalmaz információt, ezen felül a rendszerben több mint 300 - hazai és többségében nemzetközi - beszerző is szerepel. A katalógus segít abban is, hogy árakat lehessen kalkulálni, és tartalmaz logisztikai lehetőségeket is. A katalógusba meghatározott kritériumok alapján lehet bekerülni, a feltételeknek nem megfelelő kisebb cégek számára pedig inkubációt ajánlanak.
    Kérdésre válaszolva Ondré Péter elmondta, hogy a magyar élelmiszeripari termékek és alapanyagok legnagyobb felvevőpiacai közé tartozik Románia, Németország, Olaszország, Szlovénia, Ausztria, Lengyelország, Franciaország és Hollandia. Jelentős az érdeklődés a távol-keleti országokban, és bővülési lehetőség látszik Észak-Amerikában.(f:mti)

Nincsenek megjegyzések: