Az idei Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállításon és Vásáron (OMÉK) a rendezvény közönség jellegét és a szakmaiságot egyaránt erősítik - hangsúlyozta Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezetője kedden a társaság terveiről, új projektjeiről, kampányairól tartott sajtóreggelin, Budapesten.
Hangsúlyozta,
az október 20-21-22-én a Hungexpo területén tartandó rendezvényen a
közönség számára az ország legolcsóbb fesztiválját szervezik meg, a
szakmaiságot erősítik majd egyebek közt azzal, hogy a magyar agrárium
termékeinek bemutatására mintegy 150 nemzetközi beszerzőt hívtak meg.
Ondré
Péter hangsúlyozta, hogy az Agrárminisztérium háttérintézményeként
működő AMC nonprofit szervezet feladata a magyar agrártermékek belföldi
promóciója, így az idén is szerveznek különböző termékkampányokat,
valamint fontos feladatuk a magyar termékek exportpiacának fejlesztése,
amellyel a jövőben karakteresebben foglalkoznak.
Példaként
említette, hogy magyar élelmiszerfeldolgozó cégeknek nemzetközi
kiállítási lehetőséget szerveznek, amelyet az utóbbi időben összekötnek
B2B rendezvényekkel, ahol az érdeklődő magyar cégvezetők
megismerkedhetnek az adott ország piaci sajátosságával.
A
nemzetközi kiállításokon a potenciális beszerzők körében népszerűsítik
az AMC Hungarian Food Business Programjának online platformját. A magyar
exportáló cégek és a nemzetközi beszerzők adatait tartalmazó online
katalógus iránt egyre nagyobb az érdeklődés - tette hozzá az AMC
ügyvezetője.
Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum
ügyvezető-helyettese kiemelte, a Hungarian Food Business Programban az
online katalógus valós idejű információkat tartalmaz a beszerzőkről és
az exportáló cégekről. A katalógus eddig 200 érdemi magyar exportálóról
tartalmaz információt, ezen felül a rendszerben több mint 300 - hazai és
többségében nemzetközi - beszerző is szerepel. A katalógus segít abban
is, hogy árakat lehessen kalkulálni, és tartalmaz logisztikai
lehetőségeket is. A katalógusba meghatározott kritériumok alapján lehet
bekerülni, a feltételeknek nem megfelelő kisebb cégek számára pedig
inkubációt ajánlanak.
Kérdésre válaszolva Ondré Péter elmondta,
hogy a magyar élelmiszeripari termékek és alapanyagok legnagyobb
felvevőpiacai közé tartozik Románia, Németország, Olaszország,
Szlovénia, Ausztria, Lengyelország, Franciaország és Hollandia. Jelentős
az érdeklődés a távol-keleti országokban, és bővülési lehetőség látszik
Észak-Amerikában.(f:mti)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése