Oldalak

2018. augusztus 27., hétfő

A Világ keletkezése


Jelenlegi tudásunk szerint az Univerzum körülbelül 15 milliárd éves. Amennyiben az ősrobbanás (Big Bang) pillanatától napjainking számított időszakot  1 naptári évnek tekintjük, ebben az esetben:
-Január 1. 0 óra 0 perctől május 1-g tartott a Tejútrendszer kialakulása,
-Augusztusban alakult ki Naprendszerünk és egyik bolygójaként a Föld,
-Október 9-én a legősibb kövületek tanúsága szerint már léteznek a baktériumok és a kékalgák,
-November 12-én megjelentek a fotoszintetizáló növények és a fotoszintézis következményeként megkezdődik a szárazföldi életet biztosító légkör kialakulása,
-December hónap bővelkedik evolúciós eseményekben:
               -december 17-én megjelennek a gerinctelen állatok,
               -december 19-én megjelennek a gerincesek,
               -december 20: edénynyalábos növények (450 millió év),
               -december 23: karbonkorszak (fák és az őshüllők),
               -december 26: madarak,
               -december 27: emlősök,
               -december 29: főemlősök,
               -december 31-én 22 óra 30 perc: első előember,
               -december 31-én 23 óra 59 perc 20 másodperc: földművelés kezdete.
Mintegy 10-12 ezer évvel ezelőtt kb. 1 millió ember élt a Földön és mintegy 15 milliárd hektár szárazföld állt rendelkezésre, mint élettér és termőföld.

Nincsenek megjegyzések: