Oldalak

2009. november 6., péntek

Műtojás?!

Kb. fél éve olvastam arról az interneten, hogy Kínában már forgalomban van a műtojás, amelynek az ára alig harmada az igazinak. A kóstolás alapján sem tudtak különbséget tenni az igazi és a mű tojás között. Hüledeztem; szeretem az igazit, amelyiket a tyúk tojta. Aztán a napokban újabb cikkre bukkantam e témában. A cikkben (olv. www.farminfo.hu) a Központi Élelmezéstudományi Intézet igazgatója nyilatkozott a műtojás ügyben. Ismertetője alapján a műtojás héja gipszporból készül, a fehérjét pedig zselatin helyettesíti. Alapvetően nem tekinti veszélyesnek az egészségünkre. Hazánkban szerinte még nincs. Vagy ki tudja! Gyanakvóan méregetem a rántottához előkészített 3 db tojást. Eszi, nem eszi? nem kap mást; ez motoszkál bennem a tűzhely előtti toporgás közben.

Nincsenek megjegyzések: