A magyar élelmiszerek kínálatával kapcsolatos friss adatokat publikált
oldalán a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih). A felmérés
alapján a Magyarországon jelenlévő 10 legnagyobb kereskedelmi lánc
üzleteiben – elsősorban a nemzetközi vállalkozásoknál – visszaesett a
hazai termékek aránya, a legfontosabb élelmiszer-kategóriákban mintegy
70%. A friss áruknál a hazai előállítók megőrizték korábbi pozícióikat,
de a magasabb hozzáadott értékű termékek esetében a polcok felét ma már
külföldi áruk foglalják el. A magyar termékek kínálata alapján az első három helyet három hazai lánc
foglalja el: Reál (80,65%), Coop (80,17%), CBA (76,95%). A lista utolsó
három helyezettje pedig a Penny Market (67,58%), a Tesco (66,07%) és a
Lidl (56,09%). https://portal.nebih.gov.hu/-/a-nebih-ismet-felmerte-a-magyar-elelmiszerek-aranyat-a-kiskereskedelmi-lancok-kinalataban
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése