Oldalak

2010. szeptember 8., szerda

AMC...

Önálló szervezet marad az Agrármarketing Centrum

Mégsem vonják össze a gazdasági marketing szervezeteket - cáfolta a sajtóhíreket az Agrármarketing Centrum (AMC) napokban kinevezett vezetője. Simon Péter az InfoRádiónak elmondta: a jelenleg érvényben lévő rengeteg védjegy közül a "Kiváló magyar termék" ismertségét szeretnék növelni.

Idén nem várhatóak különösebb változások az Agrármarketing Centrumnál, mert nincs reális esély költségvetési átcsoportosításokra. Az ez évi programok így végigfutnak a korábbi tervek szerint, de a napokban megkezdődik a 2011-es munkaterv előkészítése is - közölte Simon Péter.

Az Agrármarketing Centrum feladata egyebek mellett a hazai agrártermékek belső- és külpiaci értékesítésének támogatása. Sokat hallani arról, hogy például a spanyol paprika, a szlovák tej vagy az olasz paradicsom rengeteg kárt okoz a magyar gazdáknak. De vajon mennyire lehetnek jelen a magyar termékek a külföldi piacokon? - vetődik fel a kérdés.

Erről az igazgató azt mondta: közös agrárpiacon kell tevékenykednünk az uniós országokkal, ami bizonyos szempontból korlátozza a magyar termékek reklámozási lehetőségeit. Emellett figyelembe kell venni a közösségi versenyjog rendkívül szigorú szabályait is - tette hozzá.

A piaci zavarokat az Agrármarketing Centrum nem tudja kezelni, de ez nem is tartozik a feladatai közé - szögezte le Simon Péter. Hozzátette: most azt vizsgálja a szervezet, hogy a termelők az eddigi tapasztalatok alapján milyen eszközöket tartanak leginkább hatékonynak és eredményesnek a piacra jutáshoz.

Fontos emellett a védjegyek kérdése is - hívta fel a figyelmet az igazgató. Habár az utóbbi időben számos védjegy jelent meg hazánkban, az AMC arra törekszik, hogy egyet, a "Kiváló magyar termék"-et részesítsék előnyben, és ennek ismertségét jelentősen növeljék.

Korábbi hírek szóltak arról, hogy a Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökséget (ITD Hungary Zrt.) valamit a Magyar Turizmus Zrt-t összevonnák az AMC-vel.

Simon Péter közölte: valóban volt ilyen javaslat, de a döntéshozók e pillanatban arra hajlanak, hogy az esetleges összevonás költsége nem lenne arányban a hozott haszonnal. Így egyelőre e szervezetek minél hatékonyabb együttműködését igyekeznek megvalósítani. (f:inforadio.hu)

Nincsenek megjegyzések: